Pages

Saturday, February 26, 2011

Sejauh Mana Sayang Korang Pada Mak Ayah

Secara rawak atau amnya, kebanyakan anak akan sayang kepada kedua ibu bapanya. Namun, sejauh mana kasih sayang itu yang menjadi perbezaan. Sebenarnya, kita sebagai anak harus sering ingat dan menyayangi mereka sebagaimana kita disayangi. Saya bukanlah anak yang solehah sebagaimana Siti Fatimah tetapi cukuplah kalau sayakan setakat ini mereka masih berada di tempat teratas dalam hidup saya.

Masih saya ingat lagi satu cerita yang takkan saya lupa hingga akhir hayat saya. kisah bagaiman sorang anak yang soleh yang saggup menjaga ibu bapanya yang dah bertukar menjadi khinzir dengan penuh kasih sayang. Sebagai balasannya, Allah telah menyediakan baginya sebuah mahligai di tengah lautan.Dan dia bebas dari fitnah di langit dan di bumi. Moral dari cerita ni ialah kalu kita berbakti kepada orang tua kita amatlah besar ganjarannya.

So, kalau yang tinggal jauh dari keluarga tu, selalulah contact diaorang. Bertanya khabar dan kalau boleh cakaplah kat diaorang perasaan sayang kita.Kita sebenarnya tak tahu berapa lama lagi masa kita bersama mereka. So, saya harap ibu bapa saya dan anda semua akan berbangga dengan kita sebagai anak mereka.

TANPA MEREKA SIAPALAH KITA

No comments:

Post a Comment

KLICK UNTUK DUIT TABUNG